בהחלטה מקוממת, סלובניה הפכה הערב (חמישי) למדינה הראשונה באיחוד האירופי שמטילה איסור כולל על סחר בנשק עם ישראל, על רקע הלחימה המוצדקת של ישראל כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה וככל הנראה גם בשל קמפיין "הרעב" השקרי שמופץ בעולם בימים אלו. בהודעת הממשלה נמסר כי האיסור כולל ייבוא, ייצוא ומעבר של נשק וציוד צבאי מישראל ואליה.
לדברי הממשלה, היא "פועלת עצמאית לנוכח חוסר ההסכמה בתוך האיחוד", ומכיוון שלדבריה "במלחמה ההרסנית בעזה אנשים מתים משום שסיוע הומניטרי נשלל מהם באופן שיטתי – כל מדינה אחראית נדרשת לנקוט פעולה".

המהלך מגיע בהמשך להחלטת הפרלמנט ביוני האחרון להכיר במדינה פלסטינית, ולמהלך נוסף מתחילת יולי – במסגרתו אסרה סלובניה על כניסתם של השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר לשטחה, עקב טענה מגוחכת כי הסיתו ל"אלימות קיצונית" ו"פגעו בזכויות הפלסטינים". הממשלה הסלובנית נוקטת קו ביקורתי חריף ואנטי-ישראלי כלפי ישראל מאז תחילת הלחימה.
