נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז הערב (שלישי) במהלך ביקורו בערב הסעודית כי החליט להסיר את הסנקציות מעל סוריה, בעקבות מה שהוא מכנה "שינויים במצב בשטח וכניסת הנהגה חדשה במדינה". "לאחר בדיקת המצב בסוריה – והודות ליורש העצר הסעודי ולנשיא ארדואן – אני אסיר את העיצומים כדי לתת להם צ'אנס", אמר.
טראמפ הוסיף כי הממשל האמריקני כבר החל בצעדים ראשונים לנורמליזציה עם המשטר החדש בדמשק, בראשות הנשיא הזמני אחמד א־שרע, והביע תקווה שההנהגה הנוכחית תוביל לשקט ולהבאת שלום לאזור.

בנוגע ללבנון, ציין טראמפ כי וושינגטון בוחנת אפשרות לסייע למדינה לחזור למסלול של יציבות. "אנחנו נבדוק אם אפשר לעזור ללבנון להתגבר על המכשולים – אנחנו רוצים להכניס את לבנון לנתיב השלום", אמר.

כזכור, בחודש מרץ דווח כי לראשונה מאז כניסתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לתפקיד בינואר, נרשמה התקדמות דיפלומטית ישירה בין וושינגטון לדמשק: סגנית עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני סוריה, נטשה פרנצ'סקי, נפגשה בבריסל עם שר החוץ הסורי אסאעד א-שיבאני והעבירה לידיו רשימת דרישות אמריקניות להקלה חלקית בסנקציות – כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, מפי שישה מקורות המעורים בפרטי המפגש.
בין הדרישות המרכזיות שהועברו: השמדת כל יתרת מאגרי הנשק הכימי שנותרו בידי סוריה, מניעת הצבת לוחמים זרים בעמדות שלטון בכירות, ושיתוף פעולה עם המאבק בטרור. בנוסף, האמריקנים ביקשו את מינויו של איש קשר מטעם דמשק שיסייע באיתור העיתונאי האמריקני אוסטין טייס, שנעדר בסוריה מזה יותר מעשור.
מקורות בסוריה הבהירו כי מדובר בשיחות רגישות, אך הוסיפו כי "דמשק זקוקה נואשות להקלות כלכליות", וזאת לאחר כמעט 14 שנות מלחמה והשפעות הסנקציות מצד ארה"ב, אירופה ובריטניה.
