התקפלות מפוארת: למרות אין ספור הבטחות, רה"מ נתניהו והקבינט המדיני-ביטחוני שוב מתקפלים – ומאשרים כניסה של סיוע הומניטרי לרצועה, זאת בזמן שחטופינו מורעבים במנהרות. לשכת רה"מ ניסתה להסביר את ההחלטה: "ישראל תכניס כמות בסיסית של מזון לאוכלוסייה על-מנת לוודא שלא יתפתח משבר של רעב ברצועת עזה. משבר כזה יסכן את המשך פעולת "מרכבות גדעון" להכרעת החמאס".
בלשכת רה"מ הדגישו כי ההחלטה נעשתה בהמלצת צה"ל, "ומתוך הצורך המבצעי לאפשר את הרחבת הלחימה העצימה להכרעת החמאס". עוד נמסר כי "ישראל תפעל לשלול את היכולות של חמאס להשתלט על חלוקת הסיוע ההומניטרי כדי להבטיח שהסיוע לא יגיע למחבלי החמאס".

כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מסר: "ויכוח סוער בקבינט אודות הסיוע ההומניטרי. ע"פ התוכנית, החברות האמריקניות יוכלו לחלק את הסיוע באזור הסטרילי שנקבע – סביבות ה-24 לחודש כאשר הוויכוח נסוב על זמן הביניים עד אז ולאחר שהמזון ייגמר.
"הרמטכ"ל הציע לחלק בימים הללו גם באזור הצפון ובמקומות שעדיין מתקיימת לחימה. היחיד שהסכים היה אמסלם בעוד היתר התנגדו נחרצות. לאחר ישיבה סוערת ודיון ממושך הוסכם להכניס סיוע גם לאזורים נוספים אך לא היכן שמתקיימת לחימה. בן גביר טען כי אין להכניס סיוע כלל".

השר בן גביר, שהתנגד בקבינט להחלטה, מסר לאחר מכן: "כל סיוע הומניטרי שיכנס לרצועה בוודאי לכל חלקיה יתדלק את החמאס ויעניק לו חמצן, בזמן שחטופינו נמקים במנהרות. ראש הממשלה עושה טעות קשה במהלך הזה ושאין לו בכלל רוב. את חמאס חייבים רק לכתוש, ולא להעניק לו במקביל חמצן למחייתו".
